Buitenlands document registreren

U heeft een document van een gebeurtenis die in het buitenland plaatsvond. Zoals een huwelijk, overlijden, geboorte, echtscheiding, erkenning of adoptie. U moet dan het document bij de gemeente laten registreren. Wij verwerken de gegevens van de gebeurtenis daarna in de Basisregistratie Personen (BRP).

Afspraak maken

Het registeren kan alleen op afspraak in het Stadskantoor, Hengelosestraat 51 in Enschede. Bel met 053 - 537 74 44 om een afspraak te maken. Vanuit het buitenland belt u +31 53 537 74 44.

Voorwaarden

Bij het registeren van uw buitenlandse document moet u het originele document meenemen. Het document moet legalisatie-stempels hebben. Op Rijksoverheid.nl staat informatie over het legaliseren van buitenlandse documenten voor gebruik in Nederland.

Het document is:

  • Internationaal opgesteld
  • Opgesteld in het Duits, Engels of Frans
  • Vertaald door een beëdigd vertaler in het Nederlands, Duits, Engels of Frans

QR-code

Heeft u alleen een QR-code, dan kunnen we het document niet controleren en registreren.

Meenemen

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Origineel buitenlands document