Registratie buitenlandse akte/document
Als u een akte of een document heeft uit het buitenland, dan bent u verplicht deze gegevens te laten verwerken in de BRP (Basisregistratie Personen). Hiervoor maakt u een afspraak in het Stadskantoor van Enschede.
Voorbeelden van akten zijn: geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte, overlijdensakte, adoptieakte, akte van naamswijziging of erkenningsakte. Voorbeelden van documenten zijn: verklaring van uw burgerlijke staat of een verklaring van uw nationaliteit.
Voorwaarden
Voor de inschrijving van uw buitenlandse akte of document in de BRP (Basisregistratie Personen) moet u de originele akte of document meenemen met de nodige legalisatiestempels. Kijk voor meer informatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Aanvraag
U belt 053 5377 444 voor het maken van een afspraak. Vanuit het buitenland kunt u ons bellen op telefoonnummer +31 53 5377444.
Voor uw afspraak gaat u naar het Stadskantoor van de gemeente Enschede.
Contact
Kunt u niet vinden wat u zoekt of wilt u meer informatie, laat het ons weten via het contactformulier.
Meenemen
- een geldig identiteitsbewijs;
- het originele buitenlandse document of originele akte en
- de akte moet:
- internationaal zijn opgesteld of
- opgesteld zijn in het Duits, Engels of Frans of
- vertaald zijn door een beëdigd vertaler in het Nederlands, Duits, Engels of Frans.