Legalisatie handtekening

Beschrijving

Voor sommige documenten (bijvoorbeeld documenten voor het aanvragen van een buitenlands paspoort) is het vereist dat daarop een gelegaliseerde handtekening komt te staan. Gelegaliseerd betekent dat de gemeente verklaart dat het uw handtekening is op het document. De inhoud van de documenten beoordeelt de gemeente niet. U zet de handtekening pas aan de balie op het document.

U heeft een legalisatie van een handtekening nodig als:

  • u garant staat voor iemand die vanuit een visumplichtig land Nederland wil bezoeken. Informatie over de garantstelling (IND.nl).
  • u een belangrijk document naar het buitenland wilt sturen.
  • u documenten heeft voor het aanvragen van een buitenlands paspoort.

Bent u getrouwd of hebt u een geregistreerd partnerschap, dan geven u en uw partner toestemming voor garantstelling. U komt dan samen naar de afspraak en zet beiden een handtekening.

Online afspraak maken

U kunt zelf een afspraak maken of bel 053-5377444.

Voorwaarden

U bent inwoner van de gemeente Losser.

U neemt mee

  • een geldig legitimatiebewijs
  • het document waar de legalisatie op moet komen te staan.
  • een pinpas. De kosten betaalt u bij de aanvraag.

Kosten

Het legaliseren van uw handtekening kost € 16,60 per legalisatie.